FZR
Jedna sezona je završila i već se polako zahuktava nova, samo ovaj put sa većim i jačim autom i to sa pogonom na zadnje točkove! Prošla je bila puna kontroverzi, međusobnog optuživanja, sudaranja, čak je i dvoboj bio na vidiku i svega onog što nas stavlja u kontekst fast and furious. Nadam se da će i ova biti takva :)!
Naravno velika većina vas će odmah pogoditi o čemu je riječ a veliku većinu vozača će proći trnci i osjetiti će u jednom trenutku hladni gotovo smrzavajući, jezivi dah brzine. Brzine i brutalne snage FZ50 GTR-a!
Evo malo tehničkih karakteristika: Engine Placement: Rear engine
Drive Wheels: Rear wheel drive
Transmission: H-pattern gearbox
Engine: 3.6 liter flat 6
Power: 365 kW (490 bhp) @ 8102 rpm
Torque: 503 Nm (371 lbft) @ 5246 rpm
Total Mass: 1100 kg (2424 lbs)
Power-weight: 332 W/kg (452 bhp/ton)
Weight Distribution: 37.5 Front, 62.5 Rear
Fuel Tank Capacity: 100 liters
Iz ovoga vidimo da je stvarmo masterpiece trkačkih automobila i da treba velika vještina da bi se svi ovi konji ukrotili i vozeći ga imam osjećaj kao da sam jahač na rodeu! Sama vožnja je priča za sebe i evo nekoliko dojmova i to prvenstveno dvostrukog pobijednika Velike nagrade BSW-a!:
GoGy: adrenalin puca svakim pritiskom na paučicu gasa
GoGy: asfalt se ispod njega rola kao rizla
djoko: beast
Kao što rekoh vožnja je priča za sebe, neponovljiv osjećaj brzine je kao da ste uključili Warp pogon, moćne koćnice koje u nekih desetak metara zaustavljaju 1100 kg težak bolid!
Ponašanje samog automobila na stazi je jednom riječju savršeno uz naravno veliki trud uložen da ostane na željenom pravcu i kada jednom uspijete ukrotiti zadnji kraj odnosno kada budete mogli kontrolirati proklizavanje jamčim vam da će te biti oduševljeni i da će te htjeti još malo iskušati svoje i automobilove granice i mogućnosti! Kao što proslavljeni AS reče adrenalin puca svakim pritiskom na gas i sa gasom stvarno treba biti oprezan jer svako jače stiskanje gasa može rezultirati s tim da odjednom zadnji kraj bude umijesto prednjeg na stazi ili da se jednostavno okrećete dok ni sami ne budete svijesni šta vas je sve snašlo. Da bi malo poboljšali ponašanje na stazi možete si korigirati spojlere, prednje i zadnje i to će vam omogućiti bolju kontrolu u krivini ali ako pretjerate na ravnom dijelu staze automobil će vam ići sporije i obrnuto, čudna je ta fizika! No to sve vaši mehaničari u boksu znaju. Hranjenje ovih 490 bhp će zahtijevati malo više vaše pozornosti na problem trošenja goriva i mada se nije često događalo ali ima i takvih iskustava (autor članka zna) znalo se ostajati bez goriva u utrci. Ovdje sam pritisak na onaj crveni gumb gdje piše START uzrokuje vir u 100 litara velikom rezervaru i potroši vam goriva za dva kruga XF-om. FZ50 GTR ne zna šta su pare, on stvara vakum u rezervaru!
Uglavnom automobil je strašan, brutalan i ne prašta greške ali uz pravu vožnju pruža neopisiv doživljaj brzine, moći i svega onoga što pravi trkaći automobil i treba pružiti ljubiteljima brzine! Sve ćete to još i sami iskušati i poboljšati jer je ovo samo mali dio onoga šta FZR pruža a ja sam samo malo htjeo svoje dojmove podijeliti s vama i nadam se da sam barem malo uspio približiti vam ovu zvijer!