Akcija pod nazivom Aston7 je završena
U rano jutro me budi zvuk Volva FH16 ,službeno teretno vozilo Eurotech tima, brzi pogled na vitrinu s trofejima daje mi doznanja da nije bio samo san već je tamo stajao pobjednički pokal a ispod je pisalo Aston North i datum, iako se činilo kao da je bilo prije tjedan dana datum je bio jučerašnji. Jeeeeeeeeeee!!!
Baš i nije izgledao sretno kao sinoć za šankom dok je ispijao velike količine šampanjca.
Za vrijeme pute se ne prestaje radit, čak se radi i viče nego kad se dođe na stazu. Tim inžinjera analizira oko 50 GB podataka s zadnje utrke te ih pomno analizira i u kratkim crtama, oko 200 stranica A4 formata, prosljeđuje do šefa tima. Dok šef provjerava i analizira razne parametre bolida jedan tim mehaničara rastavlja FZR-a do sitnih detalja i također sve pomno bilježe i u konačnici rezultate predaju opet šefu. Ovaj put manje stranica, nekih pedesetak. Drugi tim mehaničara provjerava sve moguće i nemoguće dijelove, šarafiće i što sve ne na drugome bolidu koji će služiti za tjedne testiranja i natjerivanje što boljeg prolaznog vremena. Onaj prvi bolid će se tijekom tjedna sastaviti i postaviti onako kako to vozač odluči te će biti spreman za nedjeljnu trku. Srećom pa je Kyoto samo tristotinjak kilometara udaljen od Astona te se u Kyoto dolazi u ponedjeljak navečer. Ta blizina ovih staza neodgovara jedino šefu jer je kratak s vremenom da analizira i prostudira sve one silne papire dok ostali dio tima jedva čeka da stignu.
U pozadini čujem da netko turira FZR-a i iživljava se. Kažem šefu da je sve uredu i da se ne brine te brzim korakom idem prema bolidu s nakanom da našamaram tok dripca koji muči moj bolid. Ugašen je i nikoga u blizini, dignem „haubu“ motor hladan, auspuh također.???
U njegovom boxu se ima što vidjeti, nekoliko oskudno odjevenih ljepotica koje samo čekaju pogled Skywalkera pa da se mogu pohvaliti prijateljicama, pa do nepregledne količine piva (bezalkoholnog vjerovatno) do raznoraznih časopisa „nepoznate“ tematika.
Konačno sjedam u bolid i radim prve krugove, nakon desetak krugova preko radio veze mi javljaju da je to dovoljno te da se vratim. U boxu gledam dijagrame i dogovaram se s mehaničarima što i kako podesiti na bolidu da bi bolje funkcionirao na stazi.
Nažalost već nakon dvadesetak krugova spustio se mrak te je trening morao biti prekinut.
„Probili smo radijsku enkripciju Croatia i Punisher tima.“ Opla!!
U boxu me čeka sad već veseliji šef i odvodi me u jedan od kontejnera da mi kaže što ima novog na stazi.
„Slučajno smo došli do nekih zanimljivih podataka što se tiče Sky-a i Shogy-a. Sky ima podešen finalni prijenos na 4.080 što bi moglo značiti da će mu konačna brzina biti oko 274 i bit će brz na ravnim dijelovima ali će snaga na izlazu iz većih krivina biti slabija i tu vidimo šansu da ga dobiješ. Shogy se odlučio na prijenos LSD s kvačilom što mu daje dosta snage na izlazima iz krivina ali će zato u samim krivinama biti sporiji od tebe, probaj ga dobit s nutarnje strane u dugačkoj krivina 2 sektora.“ Zanimljivo. Iako ne previše potrebno ako budem prvi do samog starta što mi je i cilj ali u svakom slučaju je dobro znati takve stvari.
Na stazi briljiram i postižem najbolje vrijeme od svih vozača. Iceman mi je pomalo podbacio te nije u onoj formu u kojoj sam ga očekivao na ovoj stazi. Zadovoljan odlazim sa treninga u kantinu da proslavim. Sjedim i pijuckam pivo kad na TV-u vremenska prognoza koja mi je pokvarila do tada savršen dan. Kiša, kiša i kiša. Vjerujem kada za ovo sazna organizator da će utrka možda biti i odgođena. Tako je i bilo. Oko 18 h u svaki tim dolazi pisani dopis da je trka zbog nevremena odgođena za ponedjeljak.
Malo kasnije dolazim na stazu jer mi se baš i nije dalo voziti kad znam da je trka odgođena a i vjerovatno sam i dalje na prvom mjestu pa i nema nekog čara i draži voziti.
Ali… Shogy je uspio odvesti bolje vrijeme i iz svog boxa se smješkao kada sam pomalo začuđeno gledao u njegovo ime na monitoru. Odmah stavljam kacigu na glavu, dignem vizir i kažem mehaničarima da spuste zadnji spojler na 10 a prednji na 4 i kočnice podignu na 2000Nm. Nakon desetak odveženih krugova svima na stazi je bilo jasno da je samo pitanje kruga kada ću ponovno zasjesti na prvo mjesto. Tako i bi, opet sam na vrhu i svi gledaju u moja leđa a ja nikad spremniji za trku.
Slobodan dan je za sve i na stazi se ništa nije dešavalo osim u boxovima. Tako su mehaničari bili na mukama jer su svaki detalj bolida morali provjeravati i testirati nekoliko puta da bi bili sigurni u ispravnost i sigurnost. Do noći su svi bolidi za trku bili spremni dok su onima koji služe za testiranje samo dosuli goriva i provjerili kočnice.
Ja sam na dan morao „poslovno“ otići iz baze na Kyotu u obližnji grad. Nisam se vraćao do kasno u noć tako da i nisam imao vremena raditi krugove na stazi. Pri povratku sam bacio pogled na monitor u boxu i vidio da je čak i Dani uspio nadmašiti sad već pomalo indisponiranog Icemana a Cile i Roby su daleko iza ostalih. Vrh se nije mijenjao.
Kiša je već dosadila a nije ni počela padati. Prolom oblaka koji je bio oko dva sata poslije podne potjerao je i najupornije kampere sa staze koji vjerovatno ni ne znaju da je trka odgođena, ali nisu uzalud čekalič. Ponuđen im je besplatan smještaj od strane organizatora u obližnjem hotelu i zagrantirano mjesto na tribinama. Na kraju nitko sretniji od njih.
Ja sam bio s šefom i dvojicom inžinjera te dogovarao taktiku i ostale detalje oko trke.
Odlučili smo odlazak u box u 20 krugu što bi značilo 50% goriva na početku i 15% dotakanje u boxu, gume i prednje i zadnje mješavine R3 i spuštanje zadnjeg spojlera za 3 stupnja. Uglavnom smo se sve dogovorili i složili osim jedno detalja koji nas se i nije činio toliko bitnim, proizvođač guma. Ja sam navijao za Evostar, inžinjeri za Bridgestone a šef je zaglavrnjo za Torro koje smo na kraju i odabrali, dali je to pametan potez vidjet će se.
Pripreme za trku su već počele, u svim timovima je opći metež i strka, svi pokušavaju u zadnji tren još nešto doštelati naštimati uštimati. Oko 1 sat iza ponoći sve je spremno, svjetla u boxovima su se ugasila i svi su u svojim sobama.
Oko 12 se spuštam iz sobe u predvorje hotela a tamo se imalo što i vidjeti. Novinari, snimatelji, fotografi i svi mogući nabiguzičari koji su željni nekoliko rečenica progovoriti s nekim od vozača a ako ne s njima onda barem s šefovima timova kojima to baš i ne pada teško jer ionako nemaju što raditi dok trka ne počme. Ovaj put sam zaobišao novinare i otišao na drugi izlaz, prolazeći kraj šanka vidim da je nekoliko mojih protivnika ispijalo kavu i neke druge „napitke“. I sam se zaustavim da se još malo opustim prije trke i poneku riječ progovorim s ostalim vozačima. Svi su napeti i s nestrpljenjem očekuju trku jedini je Sky bio hladan a Iceman je postao Hotmen, Shogy je već bio u boxu. Nakon pola sata svi polako krećemo prema stazi i boxovima. Moj „kontejner“ s opremom je bio zadnji i morao sam do njega pješačiti dobrih 10 min, vraćajući se nazad prema svom boxu prolazio sam ispred boxova ostalih timova. I onako zagledan ne gledam gdje hodam i pred Ciletovim boxom stajem u veliku lokvu ulja koja mi je dobro natopila desnu patiku. Vremena je bilo premalo da odem promjeniti opremu, no valjda mi neće toliko smetati. Deset min prije početka kvalifikacija stiže i Skywalker koji se zadržao, kako kaže, na brifingu sa glavnim organizatorima i novinarima kako bi demantirao neke natpise u novinama i pojasnio organizatorima da se nije potukao u press centru sa domarom i njegovim pomoćnikom.
Napetost u zraku se može rezati nožem, prvi iz boxa izlazi pomalo pritajeni Cile i odmah postavlja svoje konačno svoje najbolje vrijeme te ga do kraja kvalifikacije ne uspijeva srušiti. Shogy je bio drugi na redu, sjajno odvezen krug bez greške i vrijeme je tu, 1.37.54.
Ostali vozači su na stazi i kruže u prvim krugovima te zagrijavaju gume, iz boxa izlazi Skywalker i frustriran svim lažima u novinama te „malom“ svađom sa šefom tima kreće u kontra smjeru te je to shvatio nakon dvjestotinjak metara kada je ne na ogromnome video zidu vidio kako mu se publika smije i viče „Gluzeruuuuuuu“!!!
Moj prvi izlazak i nije bio najbolji vrijeme od 1.40.07 bilo je dovoljno za 4 mjesto a naravno da to ne zadovoljava moje apetite.
Sljedeći pokušaj je bio malo bolji ali ipak još to nije maximum ovog bolida i vrijeme od 1.38.13 me je stavilo u prvi red ali iza Shogy-a. Konačno teći put uspijevam složiti dobar krug ali zadnja šikana pred ciljnu ravninu nije odvežena kako bi se trebalo te je tu izgubljeno dragocijeno vrijeme, na kraju 1.37.57 točnije 0,03 sekunde sporije vrijeme od Shogy-a me ukopava na drugo mjesto gdje i ostajem.
Do kraja kvalifikacije se ništa bitnije nije dešavalo te je konačni poredak izgledao odprilike ovako
1. Shogy 1.37.54
2. GoGy 1.37.57
3. Iceman 1.39.06
4. Dani 1.39.42
5. Skywalker 1.39.92
6. Thunder 1.40.29
7. Cile 1.40.50
Po kvalifikacijama se moglo naslutiti da će ovo biti borba Shogy-a i mene a na opće iznenađenje svih Iceman je totalno pobacio na svojoj stazi te je publika ostala pomalo razočarana. Svi bolidi odlaze u boxove kako bi dosuli potrebne i dogovorene količine goriva te stavile nove gume.
Trka
Crveno
Crveno
Crveno
Zeleno!!!!!!
Svi bolidi startaju kao ispaljeni iz neke puške većeg kalibra jedino Iceman malo proklizuje i gubi poziciju od Danija.
U prvoj krivini Skywalker preširoko ulazi i otvara prostor Roby-u koji to odlično koristi i preuzima petu poziciju, na izlazi iz prve šikane Skywalker opet široko ulazi i otvara prostor Ciletu koji sjajno kontrolira bolid i preuzima šetstu poticiju pa tako Sky pada na začelje nakon samo nekoliko krivina. Nakon toga trojac na čelu odmiče ostalima i polako gradi prednost. Shogy vozi iznimno oprezno i sigurno grabi prema cilju a ja ga pratim u stopu. Prolazim zadnju šikani prije ciljne ravnine i na kratko pogledavam u „retrovizor“ a Dani se okreće na stazi i udara u zid, na njega za malo naljeće Roby koji je manevrom u zadnjoj sekundi izbjegao katastrofu ali je zatvorio vidno polje Ciletu koji direktnim frontalnim udarom u potpunosti uništava Danijev bolid a potonji je i u nemogućnosti nastaviti trku, Iceman i Skywalker prolaze bez problema. Kraj ciljne ravnine i ponovno izljetanje, ovaj puta u glavnoj ulozi se našao Iceman, kasno kočenje te nagli trzaj volanom kumovalo je zanošenju bolida koji na kraju završava u pijesku. Roby izbija na treće mjesto a za njim Skywalker dok je Cile oštećenim bolidom kaskao za njima. Odjednom su se na stazi stvorile tri grupe po dva vozača,
Ja sam ganjao Shogya daleko iza nas Skywalker je prijetio Robyu dok je Iceman u stopu pratio Cileta daleko na začelju. Pri završetku petog kruga na ciljno startnoj ravnini Skywalker je iskoristio malu greškicu Robya je ga sa vanjske strane pri brzini od 250 kmh obilazi i preuzima treće mjesto. Potpuno identična slika se desila u osmom krugu jedino su sada u ulogama drugi vozači, Shogyju je izgleda na kratko popustila koncentracija te sam kao i Skywalker iskoristio i s vanjske strane preuzeo čelnu poziciju. Prolaskom kroz ciljnu ravninu upalio sam indikaciju guma te vidio da se Torro grije više od predviđenog, ulaskom u šikanu poslije cilja, noga s gasa mi proklizuje te naglo dodajem gas što rezultira paljenjem zadnjih guma i izljetanjem sa staze. Ulje ispred Ciletovog boxa je izgleda imalo glavnu ulogu u ovome izljetanju. Shogy mi je pobjegao na nekih osam sekundi ali je iz kruga u krug pravio razliku jer moje Torrice nisu više izdržavale temperaturu te nisam uspio naći pravi način kako da ih ohladim. Na stazi se manje-više ništa ne mjenja do ulazaka u box pa. U box sam otišao u šesnaestom krugu a ne u dvadesetom kako je predviđeno jer gume su gorjele i bolid je jednostavno bio pretežak za voziti. Po izlasku Shogy je odmaknuo na nedostižnih petnaestak sekundi.U sljedećih nekoliko krugova izvlačim maximum iz bolida te vozim najbrži krug trke 1.37.75 te sam se Shogyu približio na osam sekundi. 21 krug je opet bio koban na istom mijestu, Ciletovo ulje mi je zagorčalo i pokvarilo trku, ovaj puta sam se okrenio na stazi ali srećom nisam spalio gume. Shogy je umakao na šesnaest sekundi i od tog trenutka odustajem od borbe z aprvo mjesto. Do kraja vozim smireno i poprilično sporo te kroz cilj prolazim kao drugoplasirani. Zaslužena pobjeda Shogyja, mogo sam i bolje ali eto štaje tu je, Skywalker je do kraja iskontroliro svoj bolid i kroz cilj prošao kao treći za njim Iceman, Roby i kao zadnji Cile. Cile je u ovoj utrci imao puno veću ulogu nego što se to čini u konačnom poretku, ipak je ono ulje ispred njegovog boxa bilo ključno za razvoj utrke. Na kraju sam čestitao vozačima na dobroj vožnji te ih pozvao da dođu u moj dom, Moj dom se zove Aston, Aston National!!!!